TAVASZI SZÉL VIZET ÁRASZT
TÓTH LÁSZLÓNÉ
5. - 6. ÉVFOLYAM
Összefoglaló
A tanulók csoportmunkában feltérképezik hazánk vízkészleteit, és erről digitális és hagyományos térképeket készítenek. A csoportok közül az egyik a felszíni vizeinket mutatja be és lehetséges vízitúra útvonalakat készít a térképeken, a másik a felszín alatti vizek közül a gyógyvizeket gyűjti össze és jelöli a térképeken a fürdőhelyeket, a harmadik csoport az ásványvizek lelőhelyeit keresi meg és mutatja be.
Az elkészült ismertetőkből egy online kiadvány készül. Az ismertetők anyagából a vízzel kapcsolatos vetélkedőt készítenek, melyet a Föld napján (április 22-én) iskolatársaikkal játszanak majd el.
A tanulók csoportmunkában feltérképezik hazánk vízkészleteit, és erről digitális és hagyományos térképeket készítenek. A csoportok közül az egyik a felszíni vizeinket mutatja be és lehetséges vízitúra útvonalakat készít a térképeken, a másik a felszín alatti vizek közül a gyógyvizeket gyűjti össze és jelöli a térképeken a fürdőhelyeket, a harmadik csoport az ásványvizek lelőhelyeit keresi meg és mutatja be.
Az elkészült ismertetőkből egy online kiadvány készül. Az ismertetők anyagából a vízzel kapcsolatos vetélkedőt készítenek, melyet a Föld napján (április 22-én) iskolatársaikkal játszanak majd el.
Fejlesztési cél
Digitális kompetencia:
-
Hozzáférés az információkhoz eredményes és hatékony módon, az adatok hozzáértő és kritikai értékelése.
-
A saját megértés és tanulási igények nyomon követése.
-
Megfelelő és eredményes együttműködés másokkal.
-
Feladatok közvetlen felügyelet nélküli meghatározása, rangsorolása és végrehajtása.
-
Az idő és a munkamennyiség hatékony kezelése.
Matematikai kompetencia:
Természettudományos kompetencia:
-
A hazánk vízrajzáról való átfogó kép kialakítása során a szemléleti térképolvasás fejlesztése.
-
Az érdeklődés felkeltése a közvetlen környezet szépségeinek, értékeinek megismerése és a környezeti problémák iránt.