MITŐL FUT A FUTÓBAB?
DIENES DÓRA, FODOR ALICE, SUSÁN KATALIN
3. - 4. ÉVFOLYAM
 
Összefoglaló
Indul a verseny! Vajon melyik csoport babja nő a legmagasabbra?
A különböző csoportok a bab növekedésének különböző életfeltételeit vizsgálják, illetve a bab viselkedését különböző élethelyzetekben (ferdeség, zene, fény iránya, támasztékkeresés). A kísérlet célja, hogy megállapítsák, melyek a legkedvezőbb feltételek a bab csíráztatáshoz.
A tanulók a növényekre vonatkozó információkat többféleképpen rögzítik, például digitális naplóban is összegzik, amely részletezi a projektet, a csoport tervét és a növényről szóló leírásokat. A növény fejlődéséről digitális fényképezőgéppel vagy mobiltelefonnal képeket készítenek, a képeket a fejlődési naplóba feltöltik.
A projekt produktuma egy prezentáció vagy egy kisfilm, ami bemutatja a kísérlet eredményeit, az elvégzett munkát. A projekt alatt a diákok a témával kapcsolatban kutathat, és érdekes feladatokat oldanak meg internetes eszközök alkalmazásával.
 
Fejlesztési cél
Az 51/2012. (XII. 21.) számú EMMI rendelet – a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről alapján.)
  • tudjon ismeretekhez jutni különböző képi és szöveges ismerethordozók révén,
  • legyen képes a különböző dolgokat, jelenségeket, folyamatokat elemi szinten megfigyelni,
  • tanítói irányítással tudjon egyszerű kísérleteket, vizsgálódásokat végezni,
  • legyen képes a tapasztalatokat elemezni, értelmezni, magyarázni, következtetéseket levonni,
  • ismerje fel a mérésekhez, vizsgálódásokhoz szükséges eszközöket, és használja azokat balesetmentesen,
  • szerezzen gyakorlatot a mindennapi életben előforduló mérésekben, ezek mértékegységeinek (hosszúság, tömeg, térfogat, idő, hőmérséklet) használatában,
  • legyen gyakorlata a különböző tárgyak, élőlények, jelenségek jellemzőinek elemi szintű összehasonlításában, a különbségek felismerésében,
  • tudja az összehasonlítások során elkülöníteni a lényegest a lényegtelentől
  • megfelelően és eredményesen működjön együtt másokkal, érezze a felelősséget a csapatban betöltött szerepkörnek megfelelően
  • tájékozódás térben és időben, az ismeretek rendszerezése, alkotás és kreativitás, a világ megismerésének igénye, önértékelés és önellenőrzés
Egyéb célok:
  • IKT alkalmazás: informatikai készségek bővítése
  • produktivitás: bemutató prezentációk, videó készítése
  • a megszerzett információk rendszerezése és szelektálása, bemutatása a többieknek
  • a különböző tantárgyakban megszerzett tudás kombinálása
  • motiváció: alkotási vágy, vállalkozó szellem, szereplés; önbizalom-növelése
  •  
  • --------------------------------------------------------------------------------------------------------
  • Projekt megvalósítása - 3.a osztály
  •  
  • 2017. március 29. 
  • Meleg, napos helyen
  • Meleg, árnyékos helyen
  • Hideg, árnyékos helyen
    • 2017. március 30. 
    • Meleg, napos helyen
    • Meleg, árnyékos helyen
    • Hideg, árnyékos helyen
    • 2017. március 31. 
    • Meleg, napos helyen
    • Meleg, árnyékos helyen
    • Hideg, árnyékos helyen
      • 2017. április 3. 
      • Meleg, napos helyen
      • Meleg, árnyékos helyen
      • Hideg, árnyékos helyen
        • 2017. április 4. 
        • Meleg, napos helyen
        • Meleg, árnyékos helyen
        • Hideg, árnyékos helyen
        • 2017. április 5. 
        • Meleg, napos helyen
        • Meleg, árnyékos helyen
        • Hideg, árnyékos helyen
              • 2017. április 6. 
              • Meleg, napos helyen
              • Meleg, árnyékos helyen
              • Hideg, árnyékos helyen
              • 2017. április 7. 
              • Meleg, napos helyen
              • Meleg, árnyékos helyen
              • Hideg, árnyékos helyen
              •  
        •  
 
 
Go to top