MITŐL FUT A FUTÓBAB?
DIENES DÓRA, FODOR ALICE, SUSÁN KATALIN
3. - 4. ÉVFOLYAM
Összefoglaló
Indul a verseny! Vajon melyik csoport babja nő a legmagasabbra?
A különböző csoportok a bab növekedésének különböző életfeltételeit vizsgálják, illetve a bab viselkedését különböző élethelyzetekben (ferdeség, zene, fény iránya, támasztékkeresés). A kísérlet célja, hogy megállapítsák, melyek a legkedvezőbb feltételek a bab csíráztatáshoz.
A tanulók a növényekre vonatkozó információkat többféleképpen rögzítik, például digitális naplóban is összegzik, amely részletezi a projektet, a csoport tervét és a növényről szóló leírásokat. A növény fejlődéséről digitális fényképezőgéppel vagy mobiltelefonnal képeket készítenek, a képeket a fejlődési naplóba feltöltik.
A projekt produktuma egy prezentáció vagy egy kisfilm, ami bemutatja a kísérlet eredményeit, az elvégzett munkát. A projekt alatt a diákok a témával kapcsolatban kutathat, és érdekes feladatokat oldanak meg internetes eszközök alkalmazásával.
Fejlesztési cél
Az 51/2012. (XII. 21.) számú EMMI rendelet – a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről alapján.)
-
tudjon ismeretekhez jutni különböző képi és szöveges ismerethordozók révén,
-
legyen képes a különböző dolgokat, jelenségeket, folyamatokat elemi szinten megfigyelni,
-
tanítói irányítással tudjon egyszerű kísérleteket, vizsgálódásokat végezni,
-
legyen képes a tapasztalatokat elemezni, értelmezni, magyarázni, következtetéseket levonni,
-
ismerje fel a mérésekhez, vizsgálódásokhoz szükséges eszközöket, és használja azokat balesetmentesen,
-
szerezzen gyakorlatot a mindennapi életben előforduló mérésekben, ezek mértékegységeinek (hosszúság, tömeg, térfogat, idő, hőmérséklet) használatában,
-
legyen gyakorlata a különböző tárgyak, élőlények, jelenségek jellemzőinek elemi szintű összehasonlításában, a különbségek felismerésében,
-
tudja az összehasonlítások során elkülöníteni a lényegest a lényegtelentől
-
megfelelően és eredményesen működjön együtt másokkal, érezze a felelősséget a csapatban betöltött szerepkörnek megfelelően
-
tájékozódás térben és időben, az ismeretek rendszerezése, alkotás és kreativitás, a világ megismerésének igénye, önértékelés és önellenőrzés
Egyéb célok:
-
IKT alkalmazás: informatikai készségek bővítése
-
produktivitás: bemutató prezentációk, videó készítése
-
a megszerzett információk rendszerezése és szelektálása, bemutatása a többieknek
-
a különböző tantárgyakban megszerzett tudás kombinálása
-
motiváció: alkotási vágy, vállalkozó szellem, szereplés; önbizalom-növelése
-
-
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
-
Projekt megvalósítása - 3.a osztály
-
-
2017. március 29.
-
-
Meleg, napos helyen
-
-
Meleg, árnyékos helyen
-
-
Hideg, árnyékos helyen
-
-
2017. március 30.
-
-
Meleg, napos helyen
-
-
Meleg, árnyékos helyen
-
-
Hideg, árnyékos helyen
-
-
2017. március 31.
-
-
Meleg, napos helyen
-
-
Meleg, árnyékos helyen
-
-
Hideg, árnyékos helyen
-
-
2017. április 3.
-
-
Meleg, napos helyen
-
-
Meleg, árnyékos helyen
-
-
Hideg, árnyékos helyen
-
-
2017. április 4.
-
-
Meleg, napos helyen
-
-
Meleg, árnyékos helyen
-
-
Hideg, árnyékos helyen
-
-
2017. április 5.
-
-
Meleg, napos helyen
-
-
Meleg, árnyékos helyen
-
-
Hideg, árnyékos helyen
-
-
-
-
2017. április 6.
-
-
Meleg, napos helyen
-
-
Meleg, árnyékos helyen
-
-
Hideg, árnyékos helyen
-
-
2017. április 7.
-
-
Meleg, napos helyen
-
-
Meleg, árnyékos helyen
-
-
Hideg, árnyékos helyen
-
-